Popartiest Donna keert terug naar de plek waar het voor haar allemaal begon. Theater De Blauwe Regen is de uitgelezen plek om haar nieuwe EP te presenteren: in het hol van de leeuw wil ze de directeur confronteren met zijn grensoverschrijdende gedrag van vroeger.
Programmamaker Freek heeft van de directeur de opdracht gekregen om deze avond in goede banen te leiden en ieder pijnlijk woord professioneel te sugarcoaten. Het is een recept voor conflict, waarin de grenzen tussen dader, slachtoffer en omstander vervagen.
Verwacht een voorstelling die grensoverschrijdend gedrag (binnen én buiten de sector) toont, erop reflecteert en ruimte geeft aan het formuleren van nieuwe gedachten. Met lichtheid, humor, muziek en snedige dialogen creëert deze voorstelling een oefenruimte voor het gesprek rondom grensoverschrijdend gedrag.
Over Sebbe
Sebbe Poll (socioloog-theatermaker) schreef sinds zijn afstuderen onder meer voor Parels voor de Zwijnen (UITGEWOOND, ‘24), waarin hij samen met ervaringsdeskundigen en een professionele cast de wooncrisis invoelbaar maakten voor het publiek. Hij produceerde zijn eigen voorstelling Werkt Mees Vanavond?, die goed werd ontvangen tijdens het Café Theater Festival ‘24. In hetzelfde jaar won hij de publieksprijs tijdens de Walhalla Pitch met een pilot voor Vengeance.
Sebbe Poll won met het idee voor deze voorstelling de publieksprijs van Werkplaats Walhalla Pitch in 2024
Concept, tekst: Sebbe Poll | Spel: Renée Rijpstra, Levi Middendorp | Liedteksten: Renée Rijpstra | Eindregie: Bregt van Deursen | Dramaturgie: Nikki Ong | Muziek: Thijs van Zutphen | Vormgeving: Malou Palmboom | Technische productie, lichtontwerp: Demi Kortekaas | Techniek: Milan Ebbers | Productie: Nikki Ong | Fotografie: Derk Stenvers | Campagnebeeld: Julia van Soest | Foto portret: Lin Woldendorp | Met dank aan: Theater Walhalla, NORMA Fonds, Olland-Buisman Stichting, Janivo Stichting, Simon & Theresia Cultuurfonds, Likeminds
Meld je nu aan voor de nieuwsbrief