Moderne klassieker over ontrouw, intriges en vriendschap
Emma en Robert zijn getrouwd, Jerry is de beste vriend van Robert, Jerry en Emma zijn minnaars, Robert weet van de affaire, maar Jerry weet niet dat hij het weet.
Harold Pinter is een van de grootste Britse toneelschrijvers en schreef Bedrog als een autobiografische reis terug door de tijd. In negen verschillende momenten ontrafelt Pinter op ingenieuze én genadeloze wijze het web van leugens en intriges.
Iedereen bedriegt iedereen in deze geraffineerde driehoeksverhouding. Maar het grootste bedrog plegen Emma, Robert en Jerry uiteindelijk aan niemand anders dan aan zichzelf.
Bedrog begint op het punt waarop de personages veertigers zijn. Ze hebben puberende kinderen en hun overspel komt uit. Elke scène is vervolgens een stap terug in de tijd. Op het moment dat het stuk eindigt staan Emma, Robert en Jerry aan het begin van hun relatie. Ze zijn mid dertig, zitten vol mooie plannen en hebben pure verwachtingen van zichzelf.
……………………………..
De Volkskrant: “Regisseur Olivier Diepenhorst zet Harold Pinters ‘Bedrog’ volledig naar zijn hand. Hier is niet de taal het wapen, maar het grote gebaar.”
Regisseur Olivier Diepenhorst maakte voor Suburbia eerder het lovend ontvangen Eenzame begeerte: “Prachtige, verstilde momenten creëren op het toneel: dat kán deze regisseur.” (NRC).
Foto’s: Bart Grietens
Meld je nu aan voor de nieuwsbrief