In deze nieuwe tragikomedie krijgt Lolita na een halve eeuw vastgezeten te hebben in de mannelijke narratief van een schrijver uit 1955, nu de ruimte om te vertellen hoe de seksualisering in haar kinderjaren effect op háár heeft gehad. Drie afsplitsingen van het gelijknamige en getraumatiseerde personage – Lola, Dolly en Dolores – vertegenwoordigen elk een overlevingsmechanisme om te kunnen omgaan met de gebeurtenis. Terwijl de wereld in de fik staat en de thuisbezorger niet komt opdagen dealen de vrouwen met hun trauma’s en elkaar in een post-apocalyptische, patriarchale samenleving.
Wat is er van Lolita geworden? Club Lam serveert serieuze kost, die hoogst vermakelijk wordt opgediend
★★★★☆ De Volkskrant
Over Club Lam
Club Lam werd in 2018 opgericht door de toen net afgestudeerde Marloes Ijpelaar (#Tagged, ANNE+ en Joardy Season, Dood Paard en Toneelgroep Maastricht), Ella Kamerbeek (Het F Woord, De Roze Bril en Safe Space) en Ayla Çekin Satijn (Netflix series ANNE+, Dirty Lines, Deep Shit en de kortfilm Beş). De oprichting kwam voort uit een absolute noodzaak: het gebrek aan diverse vrouwenrollen en een vrouwelijk perspectief in de cultuurindustrie. Dat Club Lam een politieke agenda heeft, wordt niet onder stoelen of banken gestopt. De drie jonge actrices representeren een generatie die op de barricades staat wat betreft vrouwenemancipatie, lhbtq+ rechten, klimaatactivisme en anti-racisme. Deze intersectionele strijd voeren ze zowel op het toneel, televisie en via hun inmiddels omvangrijke community op Instagram.
Concept & spel Marloes IJpelaar, Ella Kamerbeek & Ayla Çekin Satijn | Tekst Marloes IJpelaar
Deze voorstelling is mede mogelijk gemaakt met een bijdrage van het Fonds Podiumkunsten.
Omdat er nog wel wat maatregelen gelden, scannen we aan de deur uw CoronaCheck app. Lees er hier meer over
Meld je nu aan voor de nieuwsbrief